Home Artikelen Vernieuwing bij de Refter: meer open en een nieuw bestelsysteem

Vernieuwing bij de Refter: meer open en een nieuw bestelsysteem

De Refter gaat vanaf volgende week volle bak open voor het nieuwe seizoen. Er gaan meer foodcounters open dan voor de zomer omdat er meer studenten en medewerkers worden verwacht. Daarnaast is er een nieuw bestelsysteem met QR-codes waardoor het mogelijk is om online te bestellen.

De Refter is een restaurant gevestigd op de campus met zes verschillende foodcounters. Volgende week begint het nieuwe academische jaar en vanaf dan zullen meer foodcounters open zijn. ‘Het wordt steeds drukker, zeker nu meer onderwijs op de campus wordt gegeven en studenten worden gestimuleerd om naar de campus te komen’, vertelt Rens Janssen, Hoofd Food & Beverage. ‘Door meer counters te openen, proberen we de drukte op te vangen en daarnaast hopen we studenten te stimuleren om naar de campus te komen’, zegt Janssen. 

Meer open

Vanaf volgende week gaat tijdens de lunch alles open behalve Craft, de counter waarbij een warme maaltijd te halen is. ‘We merken dat er relatief weinig vraag is naar een warme maaltijd voor de lunch en degene die dat willen kunnen ook terecht bij de andere concepten’, vertelt het Hoofd Food & Beverage. In de avond is Craft wel open, samen met twee van de andere foodcounters. 

Voor de zomer was er minder open in de Refter. ‘Dat was afhankelijk van de vraag en wat we op dat moment zelf aankonden’, aldus Janssen. ‘We willen nu het foodcourt in ere herstellen en daar hoort bij dat zoveel mogelijk open is’, zegt hij. 

QR-codes

Nieuw bij de Refter zijn de QR-codes waarmee je online kunt bestellen. ‘Er staan kaartjes op tafel waar je middels een QR-code in een webshop terecht komt en vanaf daar kan je bestellen en betalen. Deze webshop wordt gebruikt bij Mama Maria’s en Angus NO.5. Vervolgens kun je op het scherm boven deze foodcounters zien wanneer je bestelling klaar is. ‘We hebben echter nog steeds een bestelcounter voor als het online niet lukt of voor mensen die liever aan de counter bestellen’, aldus Janssen. Je wordt bij de counter niet meer geholpen door een medewerker, maar bestellen gaat nu via een bestelzuil. 

De QR-codes zijn ingevoerd zodat mensen niet twee keer in de rij hoeven te staan. Normaal gesproken was er een rij om te bestellen en een om de bestelling op te halen. ‘Nu kan je aan een tafel zitten en de bestelling via je telefoon regelen in plaats van dat je in de rij moet wachten’, vertelt Janssen. ‘Het wachten is zo aangenamer.’ 

De QR-codes zijn sinds kort in gebruik. ‘We hebben het systeem in de rustige zomerweken kunnen testen om de kinderziektes eruit te kunnen halen’, zegt Janssen. ‘Er waren een paar praktische problemen zoals artikelen die niet in de webshop stonden en kleine storingen, maar inmiddels is dat allemaal opgelost’, vertelt hij. 

Ben je benieuwd naar een recensie over de Refter? Lees deze hier.

Laat een reactie achter

Gerelateerde artikelen